pogotowie
pogotowie lokatorskie
Od połowy sierpnia 2012 r. zacznie obowiązywać umowa z firmą Serwis Bud sp. z o.o. na usługi pogotowia lokatorskiego.
W praktyce oznacza to, że:
- Każdy mieszkaniec Osiedla, terminowo wpłacający składki/zaliczki na poczet obsługi części wspólnych Osiedla, jest włączony do tej umowy i może z niej korzystać. Firma Serwis Bud ma szczegółową listę uprawnionych do korzystania.
- Każdy z właścicieli nieruchomości, spełniający powyższy warunek, może 24h na dobę do nagłych awarii zagrażających życiu i zdrowiu na części wspólnej wezwać serwis, który dojedzie, zlokalizuje usterkę i zabezpieczy teren, usunie usterkę lub podejmie działania, aby usunąć ją możliwie szybko. Przykładowe zdarzenia tego typu:
- zapadnięcie się lub uszkodzenie polbruku,
- sieć wodno-kanalizacyjna – zatkanie, zapadnięcie się studni, spadek ciśnienia wody, wyciek, przeciek,
- w przypadku innych instalacji/sieci – zabezpieczenie do czasu przybycia wyspecjalizowanej służby.
- Każdy z właścicieli nieruchomości, ma prawo wezwać pogotowie do usterek i zdarzeń na nieruchomościach prywatnych. Wezwanie pogotowia kosztuje 50 zł (płatne przez wzywającego serwis właściciela nieruchomości) i obejmuje dojazd oraz do 30 minut prac, polegających na zidentyfikowaniu problemu oraz zabezpieczeniu miejsca zdarzenia. Dalsze prace można zlecić pracownikom pogotowia do wyceny i naprawy. W tej opcji możliwe jest:
- na kanalizacji – usuwanie niedrożności, przecieków na odcinku nieruchomość – sieć w drodze wewnętrznej,
- na sieci wodociągowej – usuwanie przecieków, wymiana uszczelek, zaworów odcinających na sieci w drodze wewnętrznej,
- na sieci elektrycznej domowej i przydomowej – usuwanie usterek, wymiana okablowania, bezpieczników, żarówek,
- „złota rączka” przy naprawach domowych np. wymiana zamków, montaż/demontaż sprzętu AGD itp.,
- badania okresowe instalacji elektrycznej, gazowej, kominiarz – ważne szczególnie w przypadku ubezpieczeń (brak ważnych badań spowoduje odrzucenie roszczenia!),
- zabezpieczanie miejsca do czasu przybycia wyspecjalizowanej służby w przypadku groźnej awarii.
- Kontakt z pogotowiem lokatorskim:
- telefonicznie 24h – 665 888 868
- SMS – 726 252 525
- e-mail – serwis-bud@o2.pl
- faks – 91 4224448
Pingback: Rusza Pogotowie Lokatorskie | Osiedle Nad Strumykiem II